X بستن تبليغات
X بستن تبليغات
Home > سلامت > غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی-سلامت

غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی-سلامت

افراد بی شماری هستند که از سندرم پیش از قاعدگی و نشانه های آن که قبل از دوره قاعدگی رخ می دهد رنج می برند. از جمله این نشانه ها می توان به گرفتگی های شدید شکمی، سردرد، تغییر خلق و خو، اضطراب و افسردگی اشاره کرد. برای برخی از افراد این نشانه ها می تواند بسیار شدید و حاد باشد و آن ها را ناتوان سازد. با اینکه می توان به هنگام عود نشانه های این سندرم، از قرص های موجود در بازار استفاده کرد اما تحقیقات نشان می دهد مصرف برخی از غذاهای خاص می تواند در بهبود بیشتر نشانه های این سندرم مفید باشد. در این مقاله قصد داریم ۶ مورد از غذاهایی که در این شرایط می تواند مفید باشد را با هم مرور کنیم.

کره بادام زمینی:

PMSFood peanutbutter 1000 غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی سلامت

اگر نتوانستید در طول دوران قاعدگی خلق و خوی مثبت و خوب خود را حفظ کنید، بادام زمینی و کره بادام زمینی یک ماده بسیار مهم برایتان خواهد بود. بادام زمینی سرشار از ویتامین B6 و منیزیم است. منیزیم با تنظیم سروتونین ( تثبیت کننده طبیعی خلق و خو که با افسردگی مبارزه می کند) می تواند به بهبود خلق و خو کمک نماید. ویتامین B6 نیز می تواند در تولید ملاتونین نقش داشته باشد. همانطور که می دانید ملاتونین هورمونی است که به تنظیم عملکرد خواب در بدن کمک می کند. افزایش مصرف منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 می تواند گرفتگی شکمی را متوقف کند یا کمتر نماید.

حبوبات:

PMSFood porkbeans 1000 غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی سلامت

حبوبات سرشار از ویتامین B و ریبوفلاوین هستند که تحقیقات انجام شده بر روی آن ها نشان می دهد می توانند از بروز و توسعه سندرم پیش از قاعدگی در زنان مفید باشند. مطالعه انجام شده در دانشگاه ماساچوست نشان می دهد زنانی که ۱.۹ میلی گرم از تیامین و ۲.۵ میلی گرم از ربیوفلاوین را در روز مصرف می کنند کمتر در معرض سندرم پیش از قاعدگی قرار می گیرند. سعی کنید روزانه یک وعده ۳ اونسی از گوشت و یک پیمانه از حبوبات را مصرف کنید.

اسفناج:

PMSFood spinach 1000 غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی سلامت

اگر از سندرم پیش از قاعدگی و آکنه مرتبط با آن رنج می برید، سعی کنید اسفناج بیشتری بخورید. این سبزیجات دارای ویتامین A بسیار بالایی هستند و همین امر به مبارزه با آکنه، پوست خشک و سایر مشکلات کمک می کند و می تواند در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت نماید. اسفناج همچنین منبع غنی از کلسیم محسوب می شود و بر اساس یکی از مطالعات انجام شده می تواند نشانه های این سندرم همچون سردرد، گرفتگی، تغییر خلق وخو و هوس خوردن برخی از مواد غذایی را تا نصف کاهش دهد.

ماهی سالمون:

PMSFood salmon 1000 غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی سلامت

اگر در این دوران انرژی تان کاهش پیدا می کند ماهی سالمون می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. اگر با استرس درگیری هستید نیز می توانید از این ماهی به خوبی استفاده کنید. ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و می تواند به بهبود خلق و خو و عملکرد مغز کمک کند. این ماهی که سطح بالایی از ویتامین D را دارد می تواند به کاهش استرس و تنش کمک کند.

شکلات تلخ:

PMSFood chocolate 1000 غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی سلامت

اگر در طول دوران قاعدگی خود هوس شکلات تلخ کرده اید می توانید آن را مصرف کنید. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان هاست و می تواند جریان خون را افزایش دهد و فشار خون را پایین تر بیاورد. این ماده منبع غنی از منیزیم است و همین امر به بهبود خستگی و تحریک پذیری نیز کمک می کند.

موز:

PMSFood banana 1000 غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی سلامت

برخی از زنان در دوران قاعدگی و قبل از آن دچار گرفتگی عضلات شکم می شوند. سعی کنید موز را در این بازه زمانی به رژیم غذایی خود بیفزایید. موز سرشار از پتاسیم است و می تواند با این گرفتگی ها مبارزه کند.


غذاهای مفید برای سندرم پیش از قاعدگی
کپی رایت: منبع مطلب

Check Also

تغذیه ناسالم؛ عامل اصلی مرگ ایرانیان بر اثر بیماری های غیرواگیر – رژیم غذایی – تغذیه-سلامت

سلامت نیوز: رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، تغذیه ناسالم را عامل …