X بستن تبليغات
X بستن تبليغات
Home > سلامت > غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می‌کنند – مواد غذایی – تغذیه-سلامت

غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می‌کنند – مواد غذایی – تغذیه-سلامت


image 13960717358319 غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می‌کنند   مواد غذایی   تغذیه سلامت

سلامت نیوز: آب رسانی هنگام دوچرخه سواری بسیار مهم است اما باید بدانید که حتی پس از دوچرخه سواری هم باید به بدن آب رسانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، متاسفانه کمتر کسی به این مسئله توجه نشان می دهد. خیلی ها در طول روز به اندازه کافی آب مصرف نمی کنند. اگر مدام به بدن آب رسانی کنید دیگر نباید نگران دهیدراته شدن بدن هنگام ورزش و تمرین باشید.

اگر از جمله کسانی هستید که زیاد آب نمی خورید می توانید به غذاهای آبدار اکتفا کنید. به علاوه مواد معدنی موجود در این غذاها می توانند جایگزین الکترولیت هایی شوند که در اثر تعریق از دست می دهید، انرژی می دهند و از التهابات جلوگیری می کنند.

طالبی

طالبی بیشتر از ۹۰% آب دارد و نوعی غذای ترمیم کننده به حساب می آید که می تواند جایگزین ذخایر گلیکوژن در بدن شود.

انواع توت ها
توت ها بیشتر از ۹۲% آب دارندو منبع آنتوسیانین هستند. این ماده که به توت ها رنگ داده است التهابات پس از تمرین را از بین می برد و درد را کم می کند.

سوپ
سوپ هایی که از آب گوشت و انواع سبزیجات درست می شوند سرشار از سدیم بوده و مواد معدنی به بدن می رساند که ترکیبات الکترولیت را تکمیل می کنند.

حبوبات
حبوباتی مثل برنج و بلغور جو هنگام پخت آب زیادی جذب می کنند و بدن ما نیز هنگام هضم آن این آب را به خود جذب می کند. فیبر بلغور جو کلسترول را به خود جذب می کند.

فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای با ۹۲% آب یکی از پرآب ترین سبزیجات است. همچنین سرشار از ویتامین C و A است.

کاهو
کاهوی سالادی ۹۶% آب است اما انواع دیگر کاهوها بیشتر مغذی هستند تا آبدار.

خیار
خیار به اندازه کاهو آبدار است و پوست آن دارای ماده ای به نام سیلیکا می باشد که به قابلیت ارتجاعی پوست، ناخن ها و مفاصل کمک می کند.

غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می کنند

کرفس
کرفس با ۹۵% آب، کالری کم و فیبر بالایی دارد.


غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می‌کنند – مواد غذایی – تغذیه
کپی رایت: منبع مطلب

Check Also

مرگ سالانه 700 ایرانی به دلیل مسمومیت‌ با دارو-سلامت

خبرگزاری ایسنا: با آغاز اولین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، با عنوان “پیشگیری از …