Home > کامیپوتر و اینترنت > اینترنت > یاهو شبکه اجتماعی تامبلر را می خرد

یاهو شبکه اجتماعی تامبلر را می خرد

هیات مدیره یاهو، یکی از بزرگترین شرکتهای اینترنتی دنیا خرید سرویس وبلاگ و شبکه اجتماعی تامبلر را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار مورد تصویب قرار داده است. یاهو برای رقابت با شرکتهایی مثل گوگل، فیس‌بوک و توئیتر اقدام به خرید این وبسایت مستقر در نیویورک کرده که بیشتر کاربرانش جوان هستند. بنا به گزارشها این انتقال”از قبل قطعی” شده و به احتمال زیاد امروز دوشنبه(۳۰ اردیبهشت) بطور رسمی توسط طرفین اعلام خواهد شد؛ هرچند یاهو و تامبلر هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. در صورت قطعی شدن، این بزرگترین معامله ماریسا مایر مدیر عمل جدید یاهو خواهد بود. به گزارش وال استریت در صورت خریده شدن تامبلر توسط یاهو جورنال تامبلر بعنوان یک شرکت مستقل کار خود را ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود دیوید کارپ، رییس و بنیانگزار ۲۶ ساله تامبلر در سمت خود باقی بماند. ا

معرفی تامبلر
وب سایت تامبلر در سال 2007 تاسیس شده است.  تامبلر طبق آنچه در صفحه اول خود اعلام کرده میزبان ۱۰۸ میلیون وبلاگ و حاوی ۵۰.۷ میلیارد مطلب (پُست) است. این سرویس با اینکه حضور چشمگیری در موبایل دارد اما در درآمدزایی موفق نبوده و تاکنون از گرفتن آگهی هم خودداری کرده است. البته تامبلر از ماه آوریل سال گذشته بصورت محدود آگهی گرفته اما به گزارش فوربس، درآمد آن در سال ۲۰۱۲ فقط ۱۳ میلیون دلار بوده است. هنوز مشخص نیست آیا پس از مالکیت یاهو پذیرش آگهی در تامبلر افزایش خواهد یافت یا نه.

یاهو

نظر تحلیل گران دنیای اینترنت در مورد این معامله
تحلیلگران معتقدند یاهو با خرید تامبلر سعی دارد تا حضور پررنگتری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کند و بتواند در رقابت با گوگل، فیس‌بوک و توئیتر کاربران جوان را جلب کند. ارزش تامبلر در آخرین قیمت گذاری ۸۰۰ میلیون دلار تعیین شده بود بنابراین مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار نشان از افزایش ارزش این وبسایت دارد.

یاهو به دنبال اعتبار گذشته
یاهو که در سالهای اولیه رشد اینترنت بزرگترین نام بود هنوز هم با ۷۰۰ میلیون بازدید ماهانه یکی از بزرگترین شرکتهای اینترنتی دنیاست اما در موبایل حضور محدودی دارد و در رده بندی موتورهای جستجو هم از گوگل عقبتر است. یاهو در سال گذشته هزار نفر را اخراج کرد و هنوز بر سر اینکه آیا باید بر اخبار رسانه‌ها تمرکز کند یا بر تکنولوژی و ابزارک‌ها، اختلاف نظر وجود دارد.