خانه > سلامت > تاثیر چشمگیر مصرف ماهی در كاهش تری‌گلیسیریدها – مواد غذایی – تغذیه-سلامت

تاثیر چشمگیر مصرف ماهی در كاهش تری‌گلیسیریدها – مواد غذایی – تغذیه-سلامت


سلامت نیوز:مطالعات نشان می‌دهد مصرف غذاهایی چون ماهی كه حاوی اسیدچرب امگا۳ هستند، موجب كاهش میزان تری‌گلیسیریدها به اندازه ۲۰ تا ۳۰ درصد میان بیشتر افراد دارای میزان بالای چربی و تری‌گلیسیریدها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،آن اسكولاس رای، سرپرست این تحقیق در این باره می‌گوید: ما در تحقیقات خود دریافتیم درمان با مصرف روزانه چهار گرم اسید چرب امگا۳ موثر است و با اطمینان می‌توان همراه با داروهای استاتین كه برای كاهش كلسترول مصرف می‌شوند، استفاده كرد.

تری‌گلیسیریدها، چربی‌هایی هستند كه در خون به گردش درمی آیند. نتایج برخی مطالعات نشان داده‌ میزان بالای تری‌گلیسیریدها (بالا ۲۰۰ mg/dL) می‌تواند به تصلب شریان منجر شود و در نتیجه خطر حمله قلبی و سكته افزایش یابد. ماهی، منبع خوب اسیدهای چرب امگا۳ است و انجمن قلب آمریكا توصیه می‌كند حداقل دو بار در هفته ماهی‌های چرب نظیر قزل‌آلا و تون مصرف شود.


تاثیر چشمگیر مصرف ماهی در كاهش تری‌گلیسیریدها – مواد غذایی – تغذیه
کپی رایت: منبع مطلب