خانه > سلامت > ۱۰ آبمیوه که نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید! – مواد غذایی – تغذیه-سلامت

۱۰ آبمیوه که نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید! – مواد غذایی – تغذیه-سلامت


سلامت نیوز: در گزارش زیر ۱۰ آبمیوه طبیعی که نمی‌توانید از نوشیدن آنها بگذرید را برای شما معرفی کرده‌ایم. اگر شما هم عاشق آبمیوه‌های طبیعی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آبمیوه‌های طبیعی یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای همه فصول سال به‌خصوص تابستان هستند.

این نوشیدنی‌ها به‌لطف داشتن ترکیبات طبیعی، منابعی غنی از ویتامین و آنتی‌اکسیدان به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین نه تنها نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی لذت‌بخش است، بلکه برای سلامتی نیز مفید هستند.

ما در این مطلب ۱۰ آبمیوه طبیعی که نمی‌توانید از نوشیدن آن‌ها بگذرید را برای شما معرفی کرده‌ایم. اگر شما هم عاشق آبمیوه‌های طبیعی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

۱. ترکیب لیچی و هندوانه

یک نوشیدنی عالی که گرما را از تن شما بیرون می‌کند؛ میکس سرخالو و هندوانه است. چند تکه هندوانه و سرخالو را همراه زنجبیل و آب لیمو داخل مخلوط‌کن مخلوط کنید سپس میکس لیچی و هندوانه را همراه چند تکه یخ در لیوان بریزید و روی آن را با برگ نعنا تازه تزیین کنید.

لیچی یکی از میوه خوشمزه چینی است که در ایران آن را با نام سرخالو می‌شناسند. تهیه این میوه باتوجه به این‌که جز میوه‌های وارداتی است و در ایران کشت و برداشت نمی‌شود، کمی سخت خواهد بود؛ بنابراین اگر آن را پیدا نکردید، می‌توانید فقط از هندوانه استفاده کنید.

۲. آب کیوی

کیوی منبع غنی ویتامین C است و طبیعتی سرد و مرطوب دارد. ترکیب این میوه با خیار و زنجبیل، یک نوشیدنی عالی و منبعی غنی از ویتامین C است که ویتامین‌ها و مواد موردنیاز بدن شما را تاحد زیادی تامین می‌کند.

نوشیدن آب کیوی مانع سرماخوردگی هم می‌شود؛ بنابراین اگر اهل مزه‌های ترش هستید، این نوشیدنی را در پاییز و زمستان از دست ندهید.

۳. آب انبه

انبه میوه خوش عطر و طعمی است که تنها در فصل تابستان راهی میوه‌فروشی‌ها می‌شود و در سایر فصول پیدا کردن آن در میوه‌فروشی‌ها واقعا کار سختی است.

این میوه طبیعتی گرم دارد؛ اما عطش را برطرف می‌کند. در گرمای سوزان تابستان، ترکیب انبه همراه آب لیمو و ادویه‌جاتی مثل زنجبیل گرمای تابستان را دلپذیر خواهد کرد. آب انبه برای عاشقان مزه‌های شیرین مناسب است.

۴. آب آناناس

اگر بخواهید یک رقیب عالی برای آب انبه پیدا کنید، آناناس بهترین جایگزین است. برای درست کردن آب آناناس علاوه بر آناناس از نمک‌سیاه و آبِ لیمو نیز استفاده کنید.

این ترکیب هم طعم نوشیدنی شما را بهتر می‌کند و هم ارزش غذایی آن را بالاتر می‌برد. بر خلاف انبه، آناناس را می‌توان در همه فصل‌های سال در میوه‌فروشی‌ها پیدا کرد.

۵. آب لیچی یا سرخالو

آب لیچی یا سرخالو یک نوشیدنی خوش‌طعم و گواراست که علاوه‌بر ترکیب با هندوانه، می‌توانید به تنهایی نیز از آن استفاده کنید.

موقع درست کردن نوشیدنی لیچی کمی آبِ لیمو برای خوش‌طعم‌تر شدن آن و مقداری شوید تازه برای گرم شدن طبع نوشیدنی به آن اضافه کنید.

۶. نوشیدنی وری‌بری‌خاتا

وری‌بری‌خاتا برخلاف اسم عجیب‌غریبش، ترکیبات ساده دارد. برای درست کردن این نوشیدنی ترش‌مزه به چند عدد شاه‌توت، آب‌پرتقال، لیمو، انار و نمک‌سیاه نیاز دارید.

اما طرز تهیه وری‌بری‌خاتا

برای تهیه وری‌بری‌خاتا، آب یک پرتقال را گرفته و با ۳، ۴ عدد شاه‌توت و تقریبا یک استکان آبِ انگور و آبِ انار مخلوط کنید.

در نهایت هم یخ و مقدار کمی نمک‌سیاه به این ترکیب اضافه کرده و آن را با چند برش لیمو و باقی‌مانده شاه‌توت‌ها تزیین کنید.

۷. آب انگور

شربت انگور ترکیبی شیرین و تند دارد. برای تهیه این شربت به آبِ انگور، لیچی و تکه‌های لیمو نیاز خواهید داشت. اگر از مزه‌های قوی لذت می‌برید، آب انگور را امتحان کنید.

۸. اسموتی آلو

اسموتی آلو علاوه بر این‌که یک نوشیدنی عالی بر فصل تابستان به‌حساب می‌آید؛ به درمان یبوست نیز کمک می‌کند.

برای تهیه اسموتی آلو به یک آلوی رسیده، نصف فنجان آب پرتقال یا آب میوه‌های دیگر، نصف فنجان ماست یا یک موز و یک قاشق چای‌خوری زنجبیل نیاز دارید.

طرز تهیه این اسموتی بسیار ساده است. کافیست همه مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته و بگذارید خوب با یکدیگر مخلوط شوند. به‌همین‌سادگی اسموتی آلو شما آماده خواهد بود؛ آن را با چند تکه یخ داخل لیوان ریخته و میل کنید.

۹. آب پرتقال و نعنا

آب پرتغال و نعنا را می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه درست کنید. پرتقال منبعی سرشار از ویتامین C است. این میوه دوست‌داشتنی ضمن تامین بخشی از ویتامین C موردنیاز بدن شما، سیستم ایمنی بدن‌تان را نیز تقویت خواهد کرد.

۱۰. آب‌ انار

این نوشیدنی به‌خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان به سم‌زدایی بدن کمک کرده و بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد.

جالب است بدانید آبمیوه طبیعی انار هنگامی که با چغندر مخلوط می‌شود، خاصیت سم‌زدایی بهتری پیدا کرده و اضافه کردن آلوئه‌ورا به آن نیز، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ بنابراین می‌توانید هنگام درست کردن آب‌ انار به آن مقداری چغندر و آلوورا اضافه کنید.


۱۰ آبمیوه که نمی‌توانید از آن‌ها بگذرید! – مواد غذایی – تغذیه
کپی رایت: منبع مطلب