خانه > سلامت > ۷ماده غذایی که باعث بهبود خلق و خو می‌شوند – مواد غذایی – تغذیه-سلامت

۷ماده غذایی که باعث بهبود خلق و خو می‌شوند – مواد غذایی – تغذیه-سلامت


سلامت نیوز:کاهش سطح هورمون «سروتونین» در خون تأثیرات منفی بر خلق و خوی افراد دارد که خوردن برخی مواد غذائی می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش سطح هورمون «سروتونین» در خون ممکن است تأثیرات منفی بر حالات و خلق و خوی افراد بگذارد که شبکه سی ان ان آمریکا برای مقابله با این مشکل به مصرف ۷ غذای طبیعی که به بهبود خلق و خو کمک می‌کند، توصیه کرده است:

آجیل
آجیل (گردو، بادام هندی، بادام) یک میان وعده مناسب برای بهبود خلق و خوی شما است. این مواد حاوی تریپتوفان است که یک آمینو اسید مهم برای تولید سروتونین به شمار می‌رود.

ماهی نمک سودشده
شاه ماهی هورمون سروتونین را تأمین کرده و همچنین سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که گفته می‌شود به بهبود افسردگی خفیف کمک می‌کند.
میوه خشک شدهاین میوه‌ها حاوی تریپتوفان و منیزیم هستند که قدرت غلبه بر استرس را تقویت می‌کنند.

تخم مرغتخم مرغ یکی از غذا‌های غنی از ویتامین D است که به تولید سروتونین کمک می‌کند.

سویا

این ماده غذایی یک منبع پروتئین با کیفیت بالا بوده و همچنین حاوی تریپتوفان است.
شکلات
شکلات‌ها حاوی تریپتوفان هستند که به بهبود خلق و خو کمک می‌کند، اما در مصرف آن‌ها نباید زیاده روی شود، زیرا حاوی مقدار زیادی قند و چربی است.
فلفل تند:
این ماده حاوی کپسایسین است، این ماده، ترکیب موثری در فلفل است که باعث تند شدن آن می‌شود. اندورفین در پاسخ به تحریک ناشی از غذای تند به طور طبیعی در بدن آزاد می‌شود.


۷ماده غذایی که باعث بهبود خلق و خو می‌شوند – مواد غذایی – تغذیه
کپی رایت: منبع مطلب