خانه > سلامت > از تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز چه می‌دانید؟ – پیشگیری – مراقبت-سلامت

از تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز چه می‌دانید؟ – پیشگیری – مراقبت-سلامت


سلامت نیوز:کمبود برخی ویتامین ها در بدن تاثیرات بسیار منفی و یا مثبتی خواهد گذاشت پس به آن ها توجه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویتامینB1 یا تیامین یک ویتامین از گروه خانواده ویتامین‌های ب است که توسط بدن ذخیره و تولید نمی‌شود. پس باید از طریق مواد غذایی تامین شود و میزان مصرف مورد نیاز بدن روزانه در خانم ها ۱/۱ میلی گرم و آقایان ۱/۲ میلی گرم است.

نشانه های کمبود ویتامین B1در بدن

علائم وکمبود ویتامین B1 خود را با افسردگی، ضعف بدن، فراموشی، سردرد و حالت تهوع ،بی اشتهایی، پرخوری،کاهش وزن، تپش قلب، بی خوابی و کندی حافظه نشان می دهد.

منابع غذایی که حاوی ویتامین B1

ویتامین B1 در خوراکی های از جمله لوبیا، گوشت قرمز، مرکبات ، جو، مارجوبه، لوبیا سبز، تخمه آفتابگردان، پسته ، گردو و بادام وجود دارد.

تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز

تیامین دربدن باعث افزایش انرژی و سیستم ایمنی بدن می شود و برای بالا بردن توانایی یادگیری بسیار موثر است. همچنین مواد حاوی ویتامینB1 برای کسانی که آلزایمر دارند بسیار توصیه می شود همچنین برای افزایش نگرش مثبت و مقابله با استرس و کنترل خلق و خوی موثر است.


از تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز چه می‌دانید؟ – پیشگیری – مراقبت
کپی رایت: منبع مطلب